مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

مجموعه بی ام و مونیخ ، دنیایی از صنعت

موزه  بی ام و  در مونیخ، از کارخانه خودروسازی این شرکت و سه ساختمان مجزا به عنوان موزه و نمایشگاه در کنار آن‌ تشکیل شده است. شرکت خودروسازی BMW که از مطرح‌ترین شرکت‌های خودروسازی در سرتاسر دنیا است، در سال ۱۹۱۶ در آلمان شروع به کار کرد و تا امروز از پیشرفته‌ترین و به‌روز ترین شرکت‌های خودروسازی جهان به شمار می‌رود. این شرکت که توسط کارل رپ و گوستاو اوتو تاسیس شده، نام BMW مخفف «Bayerische Motoren Werke» را از آن خود کرده است. از جمله دستاوردهای این شرکت، تاسیس منطقه‌ای جهت بازدید علاقه‌مندان به محصولات BMW است. این مجموعه که شامل موزه BMW، موزه BMW Welt ، کارخانه BMW و موزه گروه کلاسیک BMW است، در مونیخ آلمان قرار دارد. در این قسمت مطالبی در مورد موزه BMW در اختیارتان میگذاریم و برای ادامه این مقاله لینک زیر را کلیک کنید:

موزه بی ام و مونیخ

موزه BMW

شرکت BMW از نخستین سال‌های فعالیتش، اقدام به آگاه‌سازی اذهان عمومی درباره تاریخ خود کرده است. در ۱۹۲۲ سال، این شرکت اولین نمونه غیرفروشی خود را در یکی از اتاق‌های کارخانه مونیخ به نمایش گذاشت. این بخش بعدها به موزه کارخانه خودروسازی تبدیل شد که به برگزاری نمایشگاهی تاریخی در سال ۱۹۶۶ منجر شد.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، هئیت مدیره BMW تصمیم گرفتند تا مرکز مدیریت جدیدی احداث کنند. پس از برگزاری رقابتی بین ۲۷۵ معمار برتر دنیا، پروفسور و معمار اهل وین، «کارل شوانزر» برنده این رقابت بین‌المللی شد. او مجموعه موزه‌های BMW را طراحی کرد که شامل ساختمان مجزای موزه، در مقابل ساختمان نقره‌ای- خاکستری با طراحی مخروط دوگانه بود. مجموعه موزه‌های BMW به طور رسمی در ۱۸ می ۱۹۷۳ افتتاح شد.

این ساختمان جدید متشکل از مجموعه نمایشگاه‌هایی است که با معماری یکدست ساختمان موزه همخوانی دارد، و در طی سی سال سه نمایشگاه دائمی در آن برگزار شده است. در طی سال‌ها، با افزایش تعداد بازدید کنندگان از موزه BMW، این موزه به یکی از پر بیننده‌ترین موزه‌های وابسته به یک کمپانی در آلمان تبدیل شده است.

ایده اولیه ساخت این موزه، از موفقیت و تجربه موزه قبلی ناشی می‌شود؛ با این تفاوت که در این مکان تاکید اصلی بر اهمیت BMW به عنوان موزه‌ای برای یک نام تجاری است. اهمیت این شرکت به عنوان یک نام تجاری جهانی باعث شد تا برای طراحی جدید موزه فضای بزرگی در نظر گرفته شود؛ بنابراین فضای نمایشگاهی این موزه از ۱۰۰۰ مترمربع به ۵۰۰۰ مترمربع افزایش یافته و مکان جدید ظرفیت برگزاری بیش از ۱۲۰ نمایشگاه را پیدا کرد. همچنین، طراحی دایره‌وار فضای داخلی ساختمان در واقع شبیه‌سازی جاده در فضایی بسته است و ساختمان مجاور کوتاه‌تر، ایده طراحی معاصر در ساختمان را بیشتر تداعی می‌کند. ساخت این موزه در سال ۲۰۰۲ شروع شد.

موزه بی ام و مونیخ

موزه  بی ام و شامل ۷ بخش می‌شود که مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اتومبیل‌های BMW را در بیش از ۱۰۰ سال گذشته به نمایش می‌گذارد و هر بخش از شناسنامه خاص خود برخوردار است. این ۷ بخش عبارتند از:

خانه طراحی

این بخش شامل اتاق «الهام بخشی» است؛ که فرآیند طراحی وسایل نقلیه را در بخش «استودیو» نشان داده و تعدادی از طراحی‌های منتخب را به عنوان «گنجینه» به نمایش می‌گذارد.

خانه شرکت

این بخش که تاریخچه‌ای مفصل را از شرکت به نمایش می‌گذارد، به سه قسمت «قدم‌های اول» (شامل موفقیت تاریخی اولین موتور هواپیما در ۱۹۱۶، اولین موتورسیکلت در ۱۹۲۳ و اولین اتومبیل در ۱۹۲۸)، «منظرها» (شامل افرادی که در تاریخ این شرکت تاثیرگذار بودند)، و «مجسمه شرکت» تقسیم شده است.

خانه موتور سیکلت

این بخش به ۸۰ سال تاریخ تولید موتورسیکلت در این شرکت می‌پردازد.

خانه تکنولوژی

در این بخش برای نشان دادن فناوری و کارایی اتومبیل‌های BMW، درباره وسایل نقلیه سبک وزن، موتورها و آیرودینامیک صحبت می‌شود.

موزه بی ام و مونیخ

خانه موتورهای مسابقه

این بخش شامل موفقیت‌های فراموش‌نشدنی BMW 328، فرمول ۱ و موتورسیکلت‌های مسابقه می‌شود.

خانه نام تجاری

این بخش روی تبلیغات شرکت و رابطه آن با مصرف‌کنندگان تمرکز دارد. مواردی مانند پوسترها، فیلم‌های تبلیغاتی و مواردی از این دست در این بخش نگهداری می‌شود، و توضیح داده می‌شود که چگونه این تبلیغات بر اذهان عمومی تاثیر گذاشته و شرکت را به جایگاه موفق فعلی رسانده است.

خانه‌ خودروهایی که در یک سری تولید شده‌اند

این بخش به سری اتومبیل‌های ساخته شده به صورت مجزا می‌پردازد. طی دهه ۱۹۷۰، شرکت BMW به تولید سری خودروهایی پرداخت که تا امروز نیز ادامه دارد. سری BMW ۳، سری ۵، سری ۶ و سری ۷، و مدل های Z و X از آن جمله هستند. یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌ها در این بخش به سری BMW ۷ اختصاص یافته است. این شرکت توانست ترکیب لوکس بودن و عملکردی پویا در ساخت وسیله نقلیه را در این سری‌ها به نمایش گذارد. قسمت پایین‌تر این نمایشگاه به سری BMW M اختصاص دارد که اولین خط تولید اتومبیل‌های ورزشی ساخت این شرکت است. موتورهای این سری دارای بالاترین کارایی هستند.

همچنین بخش BMW Roadster (ماشین‌های جاده‌ای) و بخش ماشین‌های هنری BMW نیز در همین موزه قرار دارند.

 

منبع: www.kojaro.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی

تماس بگیرید  13 10 022 0992 

 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی