مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری

آلمان با حدود ۴۰۰۰ فارغ التحصیل بین المللی در مقطع دکترا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیلات در مقاطع آموزش عالی و دریافت بورسیه تحصیلی دکترای آلمان خصوصا در مقطع دکتراست. در ادامه به شرح و بررسی شرایط تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی دکترای آلمان خواهیم پرداخت و با اخیرترین انواع بورسیه تحصیلی آلمان در سال ۲۰۱۹ و در مقطع دکترا نیز آشنا خواهیم شد:

بورسیه تحصیلی دکتری آلمان

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در فهرست برترین‌ها و رتبه‌های زیر ۸۰۰ در سراسر دنیا قرار دارند که از آن جمله می توان به دانشگاه‌های مونیخ و روپرشت، با رتبه های به ترتیب ۶۰ و ۶۶ اشاره کرد. ۴۳ دانشگاه در آلمان در رتبه های بسیار خوبی قرار دارند که در کنار هزینه‌ها و شرایط مناسب برای تحصیل و زندگی در این کشور آن را تبدیل به یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای استفاده از بورسیه تحصیلی کرده است. در کل تحصیل در دوره دکترا در آلمان به دو صورت دکترای فردی و گروهی صورت می پذیرد:

  • دکترای فردی: در این روش که از متداول ترین راهکارهای اخذ مدرک دکترا محسوب می شود، متقاضا رساله دکترا و یا به عبارتی تز دکترای خود را تحت نظارت یک استاد راهنما آماده کرده و خود به صورت مستقل بر روی آن پروژه کار می کند که زمانی در حدود ۳ تا ۵ سال طول می کشد.
  • دکترای گروهی: همانطور که از نامش پیداست، با گروهی از دانشجویان دکترا و تحت نظر اساتید راهنما، پروپوزال پیشنهادی خود را پیگیری می‌‌کنید. لازم به ذکر است که در قیاس با نوع اول و سنتی ادامه تحصیل در دوره دکترا در آلمان، در این روش باید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و با گروه در پی بردن پروژه همراهی لازم را داشته باشید. همچنین می توانید با موسسه مبادلات آکادمیک آلمان یا به اصطلاح داد DAAD در ارتباط باشید. این موسسه غیرانتفاعی از وزارتخانه ای مستقل است و وظیفه آن معرفی مراکز علمی، دانشگاه‌های مرتبط، اساتید و روش های ارتباط با آنها همچنین چگونگی تبادل اطلاعات با دانشجویان، اساتید و یا محققان خارجی است. بنابراین برای اخذ بورسیه تحصیلی دکترای آلمان با «داد» در ارتباط باشید.

بورسیه تحصیلی دکتری آلمان

هزینه‌های دکترا

برای بورسیه تحصیلی دکترای آلمان شما به مدت ۶ ترم می توانید در دانشگاه‌های دولتی آلمان و به صورت رایگان در دوره دکترا تحصیل کنید. اتحادیه دانشجویان آلمان German Student’s Union اذعان می دارد، یک دانشجوی دوره دکترا در آلمان به طور متوسط در حدود ۸۰۰ یورو در ماه برای هزینه هایی چون اجاره، غذا، لباس، حمل و نقل و تفریح هزینه می کند. همچنین این دانشجویان باید مبلغی را به عنوان «مشارکت ترمی» خود در طول هر ترم تحصیلی پرداخت نمایند که در ازای آن یک کارت شناسایی تحصیلی برای استفاده از برخی از مکان‌های عمومی دانشگاه از قبیل موزه، استخر و سینما را در بر می گیرد. بنابراین اخذ بورسیه تحصیلی دکترای آلمان به معنای رایگان بودن تمامی هزینه های یک دانشجو نیست و پیش از اقدام برای اخذ پذیرش باید تمامی این هزینه‌ها را در نظر داشت.

بورسیه و کمک هزینه دکترا در آلمان

پژوهش در آلمان از ارزش فراوانی برخوردار است. DAAD به تنهایی بزرگ ترین مرکز ارائه بورس های تحصیلی در آلمان است که بیش از ۵۱۶۰۰ دانشجوی خارجی در سراسر جهان را بورس کرده که البته سایر مراکز همچون اتحادیه اروپا نیز از چنین مزایایی برخوردار هستند.

بورسیه تحصیلی دکتری آلمان

چگونگی اخذ پذیرش در مقطع دکترا در آلمان

بهتر است همواره در نظر داشته باشید که پروسه اخذ پذیرش گاهی تا حدود یک سال و نیم به طول می انجامد به همین دلیل هم متقاضیان گاه مجبور می شوند به چندین استاد راهنما درخواست بفرستند تا در نهایت استاد راهنمای مورد نظر خود را بیابند. بنابراین به خوبی آشکار است که اخذ پذیرش تحصیلی دکتری و دریافت بورسیه تحصیلی دکترای آلمان کار چندان ساده ای نیست.

دوره دکترا معمولا ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد که بسته به میزان فعالیت دانشجو در این دوره تعریف می شود. در اکثر رشته ها پایان نامه باید به زبان آلمانی ارائه شود که در برخی از رشته‌های مهندسی و یا سایر رشته ها در صورت کسب موافقت استاد، پایان‌نامه می تواند به زبان انگلیسی ارائه شود.

بورسیه‌های تحصیل در دوره دکترا در آلمان

  • بورسیه انجمن همهولتز: این نوع از بورس از طریق مرکز هلمهولتز آلمان به عنوان کمک هزینه به دانشجویان مقاطع دکترا و فوق دکترا اعطا می گردد.
  • فرصت مطالعاتی بین المللی ماری کوری: در کمیسیون اروپا برای پژوهشگران دوره فوق دکترا، فرصت مطالعاتی وجود دارد که از گزینه‌های مناسب برای استفاده از بورسیه تحصیلی آلمان است.
  • فرصت مطالعاتی هومبولت: این نوع از کمک هزینه تحصیلی به دانشمندان و پژوهشگران و با هر ملیتی برای تحصیل در مقطع فوق دکترا تعلق می گیرد و در موسسه «گئورگ فورستر» ارائه می شود.
  • بورسیه دوره فوق دکترا فلوشیپ انیشتین: بنیاد انیشتین نیز به نوبه خود برای دانشجویان فوق دکترا در شهر برلین چنین فرصتی را فراهم آورده تا دانشجویان بین المللی بتوانند از آن استفاده کنند.

 

منبع: www.nilgam.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی