مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

بورسیه تحصیلی در آلمان

در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد بورسیه تحصیلی آلمان به دست بیاورید.

بورسیه تحصیلی در آلمان

چرا آلمان برای دریافت بورسیه تحصیلی و یا تحصیل رایگان مناسب‌ترین گزینه به‌ شمار می آید؟

در آلمان و در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰ درصد به تعداد دانشجویان بین المللی افزوده شد که بیشترین نرخ هجوم دانشجویی این کشور تلقی می شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی، افزایش ۷ درصدی و در سال گذشته نیز افزایش ۸ درصدی دانشجویان جویای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان یا تحصیل رایگان در این کشور گزارش شده است. دلایل اصلی این نرخ بالای دانشجو برای تحصیل در آلمان از قرار ذیل هستند:

  • جمعیت آلمان رو به کاهش و تعداد سالمندان آن رو به افزایش است. از طرفی اقتصاد این کشور با رشد و توسعه فراوان همراه است، به همین دلیل نیز برای توسعه پیشرفت‌های اقتصادی، نیروهای کارآمد و جوان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.
  • در آلمان می توان در حین تحصیل تا ۲۰ ساعت کار کرد و هزینه‌های زندگی دانشجویی را تا اندازه ای جبران کرد. بعد از فارغ التحصیلی این شانس وجود دارد که به مدت ۱۸ ماه، از ویزای دانشجویی و برای ماندن در آلمان استفاده شود.
  • پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد

بورسیه تحصیلی در آلمان

البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اخیرا دریافت بورسیه تحصیلی آلمان و یا تحصیل رایگان در آلمان به دلیل زمان طولانی دریافت وقت سفارت برای ویزای شینگن و ریجکت های فراوان با سختی انجام می پذیرد.

با این حال کسانیکه از سوابق تحصیلی بسیار خوبی برخوردار هستند همواره فرصت های مناسب برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را دارند. آخرین آمار بدست آمده از فواصل سال های ۲۰۱۲ تا  ۲۰۱۸ تعداد دانشجویان بین المللی که به آلمان وارد شده اند را مورد بررسی قرار داده و از هر ده دانشجوی بین المللی در جهان، یکی در دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی عالی آلمان تحصیل می کند و این خود سبب گردیده کشورهایی مانند انگلیس را در پذیرش بیشتر دانشجو دچار مشکل سازد.

همچون هر کشور دیگری، آلمان نیز به منظور افزایش انگیزه دانشجویان به ادامه تحصیل، بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می دهد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که یکی از اهداف پنهان اعطای بورسیه تحصیلی آلمان، افزایش تعداد افرادی است که به زبان آلمانی اشراف پیدا می کنند. در سراسر جهان تنها سه کشور آلمان،٬ اتریش و بخشی از سوئیس به زبان آلمانی صحبت می‌کنند که جذب تعداد فراوانی از دانشجویان بین المللی فرایند بسط این زبان را به طور خودکار برعهده دارد.

بورسیه تحصیلی در آلمان

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان  از طریق ۸ موسسه انجام می شود. فعالیت های این موسسات در راستای حمایت مالی از دانشجویان بین المللی است. با برآورده ساختن برخی از پیش نیازهای دریافت چنین بورسیه هایی همچون معدل بالا، ارائه مقالات و حضور در همایش ها و سمینارها و در کل سوابق خوب تحصیلی، شانس دریافت بورسیه تحصیلی آلمان افزایش پیدا می کند.

برخی دیگر از بورسیه تحصیلی آلمان از طریق وزارت آموزش و پرورش این کشور ارائه می شوند که به بررسی اجمالی آنها در مقاله زیر خواهیم پرداخت:

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

جهت اطلاع از راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس به لینک های زیر مراجعه فرمایید:

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس

 

منبع: www.nilgam.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی