مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

همچون هر کشور دیگری، آلمان نیز به منظور افزایش انگیزه دانشجویان به ادامه تحصیل، بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می دهد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که یکی از اهداف پنهان اعطای بورسیه تحصیلی آلمان، افزایش تعداد افرادی است که به زبان آلمانی اشراف پیدا می کنند. در سراسر جهان تنها سه کشور آلمان،٬ اتریش و بخشی از سوئیس به زبان آلمانی صحبت می‌کنند که جذب تعداد فراوانی از دانشجویان بین المللی فرایند بسط این زبان را به طور خودکار برعهده دارد.

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان از طریق ۸ موسسه انجام می شود. فعالیت های این موسسات در راستای حمایت مالی از دانشجویان بین المللی است. با برآورده ساختن برخی از پیش نیازهای دریافت چنین بورسیه هایی همچون معدل بالا، ارائه مقالات و حضور در همایش ها و سمینارها و در کل سوابق خوب تحصیلی، شانس دریافت بورسیه تحصیلی آلمان افزایش پیدا می کند.

برخی دیگر از بورسیه تحصیلی آلمان از طریق وزارت آموزش و پرورش این کشور ارائه می شوند که به بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

بورسیه های دولتی

بورسیه تحصیلی آلمان خود انواع فراوانی دارد که برخی دولتی و برخی دیگر غیر دولتی هستند. همچنین مراکز و موسسات مختلف، در مقاطع تحصیلی خاصی متقاضیان را بورسیه می‌کنند که به بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

  • بورسیه DAAD: این بورسیه که از آشناترین انواع بورسیه تحصیلی آلمان در میان ایرانیان است، در تمام مقاطع تحصیلی و برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.
  • بورسیه اراسموس: بورسیه اراسموس برای کلیه دانشجویان بین المللی در محدوده اتحادیه اروپا ارائه می‌شود به همین دلیل نیز تحت حمایت کمیسیون اروپا بوده و جهت کمک هزینه زندگی و تحصیل در اروپا به عنوان یک بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.
  • بورسیه پزشکی: این بورسیه که خود از انواع بورسیه تحصیلی آلمان است، توسط برخی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی داده می شود.

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه های غیردولتی

همانند هر کشور دیگری، دریافت بورسیه تحصیلی آلمان نیز به دو صورت دولتی و غیر دولتی انجام می پذیرد که در ادامه به بررسی برخی از بورسیه های غیردولتی پرداخته خواهد شد:

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

  • بورسیه تحصیلی هاینریش بل: این بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و به دانشجویان بین المللی به عنوان بورسیه تحصیلی آلمان داده می شود.
  • بورسیه تحصیلی کنراد آدناور: این بورسیه نیز برای دانشجویان بین المللی که سن آنها کمتر از ۳۰ باشد ارائه می شود. برای اینکه شانس دریافت این بورسیه را پیدا کنید لازم است سطح علمی بالاتر از متوسط داشته و در برخی از فعالیت‌های اجتماعی و گروهی در کشورمحل زندگی خود شرکت کرده باشید.
  • بورسیه تحصیلی کورت هانسن: این نوع بورسیه که توسط بنیاد بایر و به متقاضیان دریافت بورسیه تحصیل آلمان و در رشته های علوم ارائه می شود.
  • بورسیه تحصیلی ماویستا (MAWISTA): افرادی که از سرپرستی یک کودک را برعهده دارند و برای تحصیل در خارج از کشور خود اقدام کرده اند می توانند از این بورسیه تحصیلی آلمان بهترین استفاده را کنند.
  • بورسیه تحصیلی اشتیپندیوم (STIPENDIUM): این نوع از بورسیه تحصیلی آلمان، سنجشی بر لیاقت های دانشجو صرفنظر از ملیت و درآمد وی دارد و زمانی اعطا می‌شود که استعدادسنجی در داخل آلمان انجام پذیرفته شده باشد.
  • بورسیه انجمن هلمهولتز: این نوع از بورس از طریق مرکز هلمهولتز آلمان به عنوان کمک هزینه به دانشجویان مقاطع دکترا و فوق دکترا اعطا می گردد.
  • فرصت مطالعاتی هومبولت: این نوع از کمک هزینه تحصیلی به دانشمندان و پژوهشگران و با هر ملیتی برای تحصیل در مقطع فوق دکترا تعلق می گیرد.
  • فرصت مطالعاتی بین المللی ماری کوری: در کمیسیون اروپا برای پژوهشگران دوره فوق دکترا، فرصت مطالعاتی وجود دارد که از گزینه‌های مناسب برای استفاده از بورسیه تحصیلی آلمان است.
  • بورسیه دوره فوق دکترا فلوشیپ انیشتین: بنیاد انیشتین نیز به نوبه خود برای دانشجویان فوق دکترا در شهر برلین چنین فرصتی را فراهم آورده تا دانشجویان بین المللی بتوانند از آن استفاده کنند. این بورسیه تحصیلی آلمان یکی از شناخته شده‌ ترین بورسیه‌های کشور آلمان به شمار می‌رود.

 

منبع: www.nilgam.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی