مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

هزینه تحصیل در آلمان

آلمان به عنوان پر طرفدارترین مقصد برای افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های خوب دنیا هستند شناخته شده که بزرگترین عامل آن رایگان بودن تحصیل در آلمان می باشد. البته دانشگاه های کشور آلمان به دو دسته ی دولتی و خصوصی تقسیم  می شوند. میزان شهریه دانشگاه در آلمان بسته به دانشگاه متفاوت است و در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی به دلیل شهریه های پایینی که دارد (میانگین 300 یورو در ترم ان هم بابت ثبت نام) مورد استقبال اکثر افراد بوده و هست. هزینه ی زندگی دانشجویی در کشور آلمان به طور میانگین 500 یورو در ماه می باشد که قسمت عمده ی آن به اجاره خانه در آلمان اختصاص می یابد. کار دانشجویی در دانشگاه در طول تحصیل کاملا قانونی است و می تواند بخشی اعظمی از هزینه ها را پوشش دهد. حقوق کار دانشجویی در آلمان از 8 تا 10 یورو در ساعت می باشد.

حق کار در کشور آلمان در مقطع لیسانس 10 تا 20 ساعت، در مقطع ارشد 20 تا 30 ساعت و در مقطع دکتری 30 تا 40 ساعت می باشد. لازمه داشتن کار مسلط بودن به زبان آلمانی است. اگر درس شما بعد از ترم های تعین شده به پایان نرسد، بعد 4 ترم از زمان معین شده برای طول تحصیل، شهریه دانشگاه را باید پرادخت کنید که به طور میانگین 500 یورو برای هر ترم می باشد.

تحصیل در آلمان در دانشگاه های خصوصی بر خلاف دانشگاه های دولتی آلمان شهریه های بالایی دارد ( به طور میانگین 10000 یورو ) و چندان مورد استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور آلمان نمی باشد اما این را باید در نظر داشت که دانشگاه های خصوصی آلمان نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند.

تجربه ی زندگی در آلمان این موقعیت را ایجاد می کند که بتوانید در محیطی پویا و پیشرفته استعداد های خود را شناخته و تقویت کنید.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه ی تحصیل در آلمان و شهریه دانشگاه ها

هزینه تحصیل در آلمان فقط به شهریه دانشگاه محدود نمی شود و هزینه های جانبی هم دارد مانند هزینه کتاب و هزینه حمل و نقل و …

با مشخص کردن رشته و دانشگاه میتوان هزینه ها را با در نظر گرفتن شرایط مربوط به خودتان تخمین زد. لازم به ذکر است داشتن تمکن مالی برای گرفتن ویزای تحصیلی امری مهم می باشد میتوان آن را هم جزو هزینه ها شمرد اما این مقدار پول کاملا بلوکه میشود و هیچ مبلغی از آن کاسته نمی شود و شما می توانید بعد از 3 ماه در آلمان از آن استفاده کنید.

تحصیل در آلمان در انواع رشته های پزشکی  و همین طور دندان پزشکی دارای اعتباری زیاد در سطح بین المللی می باشد که هزینه ای پایین را نیز شامل می شود و دانشجو می تواند با صرف هزینه ای اندک در این رشته ها، در بهترین دانشگاه های دنیا  مشغول به تحصیل شده و در رشته ی خود متخصص شود.

برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی این کشور را دارند، اطلاع از شهریه ی رشته های پزشکی در آلمان، یکی از اطلاعات ضروری و مفید پایه ای، برای تامین پشتوانه مالی جهت پرداخت این هزینه در آینده می باشد.

به طور کلی دو دسته از دانشگاه ها و مراکز علمی در این کشور مشغول به ارائه ی خدمات تحصیلی و آموزشی به دانشجویان می باشند. تحصیل در آلمان در اغلب دانشگاه های دولتی به صورت رایگان یا نیمه رایگان می باشد و دانشجو به غیر از هزینه های ثبت نام و اجرایی، پرداخت هزینه ی دیگری تحت عنوان شهریه ی رشته های پزشکی در آلمان را نخواهد داشت.

هزینه تحصیل در آلمان

نکته ای که در رابطه با دانشگاه های خصوصی آلمان  قابل توجه می باشد این است که، علی رغم این که رشته های پزشکی در این دانشگاه ها نیز با قوت زیاد علمی و کیفیت بالای آموزشی مورد تدریس قرار می گیرند، اما هزینه ی تحصیل در آلمان در دانشگاه های خصوصی این کشور در رشته های پزشکی  تقریبا بالاست و دانشجو بایستی خود اقدام به پرداخت شهریه ی این دانشگاه ها کند.

شهریه ی رشته های پزشکی برای تحصیل در آلمان در دانشگاه های خصوصی این کشور چیزی در حدود 3000 تا 20000 یورو در سال می باشد که میزان این مبلغ با توجه به مقطع و رشته ی تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود.

بورس‌های تحصیلی در آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که به نام DAAD  شناخته می‌شود برای دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک‌های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه اندک فراهم می‌کند. بورسیه‌های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران ارائه می‌شود. یکی دیگر از سازمان‌های ارائه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش یا BMBF  است که دارای یک سایت اختصاصی برای ارائه اطلاعات در مورد بورس تحصیل در آلمان است.

 

منبع: www.legalapply.ir

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی