مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

ایالت بایرن آلمان - مدرس زبان آلمانی

ایالت بایرن (Bayern که به انگلیسی باواریا نیز نامیده می‌شود) جنوبی‌ترین ایالت جمهوری فدرال آلمان است که در جنوب به رشته‌ کوه‌های آلپ منتهی می‌شود. مونیخ پایتخت این ایالت است. ایالت بایرن از سمت غرب با ایالت بادن-وورتمبرگ، از شمال‌غرب با ایالت هسه، از شمال با ایالت‌های تورینگن و زاکسن، از سمت شرق با جمهوری چک و از جنوب با کشور اتریش هم‌ مرز است. مناطق جنوب‌غرب این ایالت از جمله دریاچه‌ی بُدِن‌ (Bodensee) با مرز سوئیس فاصله‌ی چندانی ندارند. شاید بتوان گفت بایرن و فرهنگ این منطقه، اولین چیزی‌ست که یک مسافر غیرآلمانی با شنیدن کلمه‌ی آلمان به آن فکر خواهد کرد.

 

ایالت بایرن آلمان

 

می‌توان گفت ایالت بایرن دنیایی جداست از آلمان. مردمان این ایالت اول از همه خود را بایرنی می‌دانند و سپس آلمانی. پایبندی به سنت‌ها، لباس محلی و غذاها و همچنین لهجه، مردم این منطقه را از سایر نقاط آلمان متمایز ساخته است. همچنین بایرن خودمختارترین ایالت‌ آلمان است و در امور سیاسی نیز حزبی جدا در بوندستاگ (پارلمان آلمان) دارد. در حقیقت بسیاری از کلیشه‌هایی که به آلمانی‌ها نسبت داده می‌شود از جمله کلیشه‌های مربوط به آب‌جو، به ایالت بایرن و مردم آن مربوط می‌شود.

حدود ۶۰٪ مردم ایالت بایرن کاتولیک هستند و به این لحاظ گرایش‌های محافظه‌کارانه‌ی بیشتری نسبت به سایر نقاط آلمان دارند. البته مونیخ، مرکز این ایالت به دلیل اینکه میزبان مردمی از سایر نقاط آلمان و حتی دنیاست، فضای به نسبت لیبرال‌تری دارد و جامعه‌ی شهروندان انگلیسی زبان در این شهر بسیار پرجمعیت است. شایان‌ذکرست که پیدا کردن شهروندی با اصالت بایرنی در این شهر اندکی دشوار است.

 

ایالت بایرن آلمان

 

از نقطه نظر تاریخی، مردم ایالت بایرن آلمانی هستند. اما همواره به دلیل داشتن گرایش‌های ملی‌گرایانه و تفاوت‌های مذهبی با سایر مناطق آلمان، خود را بایرنی نامیده‌اند. این حس ملی جدایی‌خواهانه از زمانی شروع شد که در سال ۱۸۷۱ پادشاهی بایرن با پیوستن به امپراطوری پروتستان مذهبِ پروس، امپراطوری آلمان را تشکیل داد، در حالی که احساست عمومی ملی‌گرایان بایرنی، در جهت استقلال این منطقه به‌عنوان یک کشور کاتولیک مستقل بود.

 

ایالت بایرن آلمان

 

اکثر مردم غیر بایرنی معتقدند که بایرنی یک لهجه است. با این حال در نقاطی مثل فرانکونیا و مناطق حومه‌ی مونیخ و جنوب بایرن، گونه‌هایی از زبان آلمانی رایج است که تا حدی از لحاظ دستوری با آلمانی استاندارد تفاوت دارد. در شمال ایالت بایرن زبان فرانکونیایی زبان رایج منطقه است. با این حال در تمام این نقاط مردم به آلمانی استاندارد نیز مسلط‌اند. البته در نقاط مرزی جنوب ایالت بایرن، اشخاص مسن ممکن است به آلمانی آشنا نباشند. تقریباً همهٔ مردم این ایالت به انگلیسی در حد ابتدایی آشنا هستند و میزان تسلط به این زبان در نسل جوان بالاست. در مدارس ایالت بایرن زبان انگلیسی و بخصوص لهجه‌ٔ بریتانیایی تدریس می‌شود. البته انگلیسی صحبت کردن مردم در بسیاری از موارد آمیخته به لهجه‌ٔ آلمانی است. در مونیخ و شهرهای بزرگ بایرن با توجه به میزان بالای مهاجران، گویشوران ترکی و بوسنیایی/کروات و صربی نیز به وفور دیده می‌شوند. در مونیخ بسیاری از جوانان به فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز آشنایی دارند. در نقاط مرزی شرق بایرن نیز مردم به زبان چکی آشنا هستند.

 

منبع :  www.wikivoyage.org

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۱)

من که میگم بایرن بهترین ایالته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی